Längtan är allt jag har


Idag längtar jag. Idag längtar jag något fruktansvärt. Jag vill sticka iväg en vecka, ha en vecka utan krav.


På lördag är det min födelsedag, men det är också ett år sedan min farfar gick bort. Det var så overkligt att jag inte riktigt förstod att han var borta, jag trodde bara att han skulle komma lite senare. Att på morgonen inte vakna upp till sång och paket utan vakna upp till en pappa som säger att hans pappa, min farfar, väldigt snabbt försämrats och att vi skulle skynda oss till sjukhuset om vi ville säga farväl. Men vi hann inte dit, allt gick så fort, det spelade ingen roll att vi var snabba som vinden för det tog bara någon minut så var han borta. Men det känns som att han kämpade dom där extra timmarna för mig, för han ville se mig fylla arton. Och det känns så himla skönt i hjärtat att han på ett sätt var med mig både fysiskt och psykiskt. Det går inte en dag utan att jag tänker på min farfar, att jag saknar min farfar. Men jag vet att han är med mig, och farfar, snart är körkortet i mina händer och du ska veta att jag hade nog inte tagit det än om det inte vore för dig.
Ta hand om dig och krama om farmor från mig♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback